Telefon

774 464 473

E-mail

martinleubner@seznam.cz

objednání dle domluvy

Provozní řád je zpracován v souladu s § 19, § 20, § 21, § 22, § 100 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, v platném znění, a § 51, § 52 vyhlášky č. 137/2004 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, v platném znění.

I. Identifikace provozovatele:

Martin Leubner

IČO: 14205688

Sídlo: Kladenská 393, Kamenné Žehrovice

Telefon: +420 774 464 473

E-mail: martinleubner@seznam.cz

Web: www.masazeodmartina.cz

II. Druh a rozsah poskytovaných služeb:

  • Služby vykonává pracovník s příslušným vzděláním, odbornou způsobilostí a znalostmi nutnými k ochraně veřejného zdraví.
  • Zdravotní průkaz pracovníka je k dispozici k předložení na vyžádání klienta.
  • Poskytované jsou masérské služby sportovní, regenerační, rekondiční a relaxační.
  • Služby jsou poskytované v domácím nebo v hotelovém prostředí, ve sportovních zařízeních, firemních prostorech a dalších prostorech dle požadavků klienta.
  • Výkony porušující integritu kůže se neprovádí.

III. Podmínkou pro poskytnutí služeb:

  • Přístup k umyvadlu s pitnou tekoucí teplou i studenou vodou.
  • Přístup na WC.
  • Dostatečné osvětlení a teplota v místnosti.
  • Prostor pro převléknutí maséra do pracovního oděvu.
  • Dostatečný prostor pro rozložení přenosného masérského lehátka.
  • Dostatečný manipulační prostor pro maséra.

IV. Použití strojů, přístrojů a dalších zařízení:

  • Masážní lehátko skládací dřevěné TANDEM BASIC 2.
  • Nejsou používány žádné speciální přístroje. 

V. Kontraindikace (okolnost nebo stav vylučující některé postupy a výkony při poskytování služeb):

  • Služba bude poskytována pouze zdravým a dospělým jedincům, eventuálně po konzultaci s lékařem (např. těhotenství).
  • Poskytnutou službou nejsou sledovány terapeutické účinky, tedy léčení, terapie či uzdravení.
  • V rámci výše uvedené poskytované služby nesmí být prováděny výkony na nemocné kůži, manipulace s jizvami a mateřskými znaménky, výkony na sliznicích, oční spojivce a rohovce.

VI. Zásady osobní hygieny maséra:

  • Osoba poskytující službu si myje ruce v tekoucí teplé vodě s použitím vhodného mycího (případně dezinfekčního) prostředku v umyvadle určeném pro mytí rukou před a po každém poskytnutí služby, po použití toalety, po manipulaci s odpady a při jiném znečištění. K osoušení rukou se používají osoušeče či ručníky pro jednorázové použití.
  • Osoba poskytující službu nosí po celou dobu poskytování služby čistý pracovní oděv a obuv.
  • Osoba poskytující službu se nepohybuje v pracovním oděvu a v pracovní obuvi mimo místo, kde jsou služby poskytovány.
  • Osobní ochranné pracovní prostředky, které odpovídají prováděné pracovní činnosti, se používají pouze čisté a bezpečné pro zdraví osob.

VII. Lékárnička:

  • Lékárnička je vybavena dle charakteru poskytované služby a dále přípravky určenými k zástavě kapilárního krvácení, přípravky k dezinfekci drobných poranění s antiseptickým a s virucidním účinkem.
  • Doba použitelnosti (expirace) prostředků lékárničce nesmí být překročena. Pro každý zákrok musí být použito čistého vatového tamponu, který nelze opakovaně používat.

VIII. Ochrana zdraví spotřebitele:

  • Oděv zákazníka je nutno při práci krýt čistou rouškou.
  • Při všech úkonech musí být na každého zákazníka použity ručníky a ubrousky vyprané, vyžehlené nebo jednorázové.
  • Podpěry pod hlavou musí být přikryty podložkou na jedno použití.
  • Osoba poskytující službu musí být vybavena dostatečným množstvím nástrojů a pracovních pomůcek tak, aby na každého zákazníka byly používány čisté. Pracovní pomůcky, které se těžko čistí a dezinfikují, je zakázáno používat. Pro každého zákazníka se používají čistě umyté a vydezinfikované nástroje, event. sterilní dle charakteru poskytované služby.

IX. Dezinfekce ploch a pomůcek:

  • K dezinfekci se používají pouze schválené dezinfekční prostředky, a to dle návodu k použití na etiketě výrobku. Z důvodu zabránění vzniku odolnosti mikroorganizmů vůči přípravku, event. alergizaci pracovníka, se dezinfekce různými aktivními látkami střídají v intervalu jednoho týdne. Dezinfekční prostředky nesmí mít prošlou dobu použitelnosti.
  • Pomůcky se po použití řádně mechanicky očistí, omyjí horkou vodou s přídavkem saponátu, vydezinfikují a opláchnou pitnou vodou.
  • V případě znečištění biologickým materiálem se okamžitě překryjí plochy, předměty a pomůcky kontaminované biologickým materiálem mulem nebo papírovou vatou namočenou v účinném dezinfekčním prostředku s virucidním účinkem (viz návod na etiketě výrobku). Po expozici se místo očistí a provede se úklid s použitím dezinfekčního prostředku.
  • Při náhodné kontaminaci pokožky zaměstnance nebo zákazníka biologickým materiálem musí být provedena dezinfekce kontaminovaného místa dezinfekčním prostředkem s virucidním účinkem (viry ničícím).

X. Sterilizace:

  • Neprovádí se.

XI. Kosmetické přípravky:

  • Je povoleno používat pouze kosmetické přípravky, které vyhovují právním předpisům na ochranu veřejného zdraví.

XII. Zásady běžné očisty pracovního místa:

  • Po ukončení obsluhy každého zákazníka musí být pracovní místo řádně očištěno, použité nástroje a prádlo uloženo zvlášť od čistého, papírové ubrousky a vata uloženy do kryté nádoby nebo igelitového obalu. Tato nádoba musí být denně vyprázdněna a dezinfikována. Igelitový obal je používán jednorázově. Vaničky, mísy a umývadla musí být po každém použití vymyty a dezinfikovány.
  • Jedenkrát týdně jsou veškeré pomůcky čištěny za použití dezinfekčního prostředku.

XIII. Manipulace s tuhým komunálním odpadem a nebezpečnými odpady:

  • Nebezpečné odpady během poskytování služeb nevznikají.
  • Ukládání tuhého komunálního odpadu je realizováno do kryté nádoby na odpadky, která se denně vyprazdňuje, dezinfikuje nebo do igelitového obalu na odpadky, který je používán jednorázově.
  • Tento odpad je likvidován po odchodu od klienta, uložením do nádob určených na komunální odpad.
  • Likvidace odpadů je zajištěna smluvně.

XIV. Způsob zacházení s prádlem:

  • V sídle firmy je vyčleněný omyvatelný nábytek vhodný k oddělenému skladování čistého a použitého či špinavého prádla. Tento nábytek je jednou týdně nebo dle potřeby dezinfikován.
  • K oddělenému ukládání čistého a použitého či znečištěného prádla je využito jednorázového igelitového obalu nebo uzavíratelných plastových boxů, které jsou jednou týdně nebo dle potřeby dezinfikovány.
  • Při praní, sušení, žehlení a ukládání použitého či špinavého prádla je zamezeno styku s civilním prádlem. Tyto úkony jsou realizovány v místě sídla.
  • Pro transport pomůcek je využívána cestovní taška, kosmetický kufr a obal na masérské lůžko. K oddělenému transportu čistého a použitého či znečištěného prádla je využito jednorázového igelitového obalu nebo uzavíratelných plastových boxů, které jsou jednou týdně nebo dle potřeby dezinfikovány. Při transportu je s pomůckami nakládáno opatrně, aby nedošlo ke kontaminaci.
  • Pracovní oděv a obuv je ukládána a prána mimo civilní ošacení v místě sídla.
  • V případě znečištění pracovního oděvu je k dispozici náhradní čistý oděv.
  • Praní probíhá v prostředcích s dezinfekčním účinkem k tomu určených.

Je zamezeno vstupu nepovolaných osob a zvířat na místo, kde jsou služby poskytovány s výjimkou vodícího psa pro nevidomé osoby.

V místě, kde jsou služby poskytovány je zakázáno jíst, pít, kouřit (mimo prostory vyčleněné pouze pro personál).

Datum zpracování: 24. února 2022

Provozní řád zpracoval: Martin Leubner